Smar do łańcucha motocyklowego

nova bike prawdziwa chemia między motocyklistą a motocyklem

Smar do łańcucha motocyklowego

Smar do łańcucha motocyklowego może mieć tradycyjną postać. Niemniej jednak coraz częściej stosuje się tak zwany suchy smar. Nie jest on potrzebny każdemu motocykliście. Nie potrzebują go właściciele maszyn wyposażonych w wałek lub pas napędowy. Smar nie jest potrzebny również użytkownikom skuterów. Jednak każdy motocykl z łańcuchem wymaga smarowania. W przeciwnym razie jego eksploatacja może doprowadzić do zniszczenia podzespołu, a nawet zagrażać bezpieczeństwu jazdy.

Jazda bez smaru powoduje spadek mocy, wzrost temperatury i większe tarcie między zębatkami i łańcuchem. Tylko regularne używanie smaru do łańcuchów zwiększa ich żywotność. W preparat najlepiej wyposażyć się u producenta, mając pewność wyboru odpowiedniego środka, który zapewni bezpieczeństwo podczas użytkowania motocykla.

Smar do łańcucha motocyklowego – jaki preparat wybrać?

Różnica pomiędzy suchym a tradycyjnym smarem dotyczy lepkości, która ma miejsce w przypadku typowych preparatów. Suchy smar do łańcucha nie wyłapuje zanieczyszczeń z otoczenia. Stosuje się go w przypadku łańcuchów motocyklowych w offroadzie. Zapewnia on wysoką odporność korozyjną. Można stosować go do smarowania wszystkich elementów łańcucha w motocyklach miejskich, turystycznych i sportowych różniących się od siebie wielkością i mocą napędu. Posiada dobre właściwości smarujące, penetrujące i antykorozyjne. Ponadto jest odporny na zabrudzenia i wymywanie. 

Kupując smar do łańcucha motocyklowego, warto zwrócić uwagę na markę oraz opinie o produkcie. Na rynku preparatów motocyklowych można znaleźć smary zróżnicowane również pod względem przeznaczenia. Standardowe używane są w maszynach drogowych, inne do pojazdów terenowych, a jeszcze inne w przypadku motocykli sportowych.

Smar w sprayu do łańcucha

W przypadku zabiegów konserwacyjnych motocykla istotne są sprawdzone produkty i rozwiązania. Jednym z nich jest smar w sprayu do łańcucha. Ma specjalną osłonę zapewniającą łatwość aplikacji. Dzięki niej można mieć pewność, że nie zabrudzimy pozostałych elementów motocykla podczas smarowania.

Wnika on szczególnie głęboko we wszystkie punkty smarowania, a po odparowaniu rozpuszczalnika tworzy przezroczystą warstwę smarującą. Powłoka ta jest odporna na wodę i ciśnienie. Warto podkreślić, że wszystkie preparaty z tego segmentu są oceniane pod kątem zdolności środka smarnego do przenikania uszczelnienia i ochrony przed korozją. Jeśli chcesz mieć pewność wyboru sprawdzonego preparatu, postaw na produkty od Nova Bike.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *