Smar do łańcucha motocyklowego

nova bike prawdziwa chemia między motocyklistą a motocyklem

Smar do łańcucha motocyklowego

Smar do łańcucha motocyklowego może mieć tradycyjną postać. Niemniej jednak coraz częściej stosuje się tak zwany suchy smar. Nie jest on potrzebny każdemu motocykliście. Nie potrzebują go właściciele maszyn wyposażonych w wałek lub pas napędowy. Smar nie jest potrzebny również użytkownikom skuterów. Jednak każdy motocykl z łańcuchem wymaga smarowania. W przeciwnym razie jego eksploatacja może doprowadzić do zniszczenia podzespołu, a nawet zagrażać bezpieczeństwu jazdy.

Jazda bez smaru powoduje spadek mocy, wzrost temperatury i większe tarcie między zębatkami i łańcuchem, a przede wszystkim niszczy uszczelniacze. Tylko regularne używanie smaru do łańcuchów zwiększa ich żywotność. W preparat najlepiej wyposażyć się u producenta, mając pewność wyboru odpowiedniego środka, który zapewni bezpieczeństwo podczas użytkowania motocykla.

Smar do łańcucha motocyklowego – jaki preparat wybrać?

Różnica pomiędzy suchym a tradycyjnym smarem dotyczy lepkości, która ma miejsce w przypadku typowych preparatów. Suchy smar do łańcucha nie wyłapuje zanieczyszczeń z otoczenia. Stosuje się go w przypadku łańcuchów motocyklowych w offroadzie ( w suchych warunkach). Zapewnia on wysoką odporność korozyjną. Posiada dobre właściwości smarujące, penetrujące i antykorozyjne. Ponadto jest odporny na zabrudzenia i wymywanie. 

Kupując smar do łańcucha motocyklowego, warto zwrócić uwagę na markę oraz opinie o produkcie. Na rynku preparatów motocyklowych można znaleźć smary zróżnicowane również pod względem przeznaczenia. Standardowe używane są w maszynach drogowych, inne do pojazdów terenowych, a jeszcze inne w przypadku motocykli sportowych.

Smar w sprayu do łańcucha

W przypadku zabiegów konserwacyjnych motocykla istotne są sprawdzone produkty i rozwiązania. Jednym z nich jest smar w sprayu do łańcucha. Ma specjalną osłonę zapewniającą łatwość aplikacji. Dzięki niej można mieć pewność, że nie zabrudzimy pozostałych elementów motocykla podczas smarowania. Dodatkowym atutem jest dwufunkcyjna dysza która integruje dyszę z rurką przedłużającą, która usprawnia proces smarowania w niedostępnych miejscach.

Wnika on szczególnie głęboko we wszystkie punkty smarowania, a po odparowaniu rozpuszczalnika tworzy przezroczystą warstwę smarującą. Powłoka ta jest odporna na wodę i ciśnienie. Warto podkreślić, że wszystkie preparaty z tego segmentu są oceniane pod kątem zdolności środka smarnego do przenoszenia nacisków, przenikania w głąb łańcuch oraz zabezpieczenuia antykorozyjnego.

Jeśli chcesz mieć pewność wyboru sprawdzonego preparatu, postaw na produkty od Nova Bike.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NOVA BIKE
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.